ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказом голови
Криворізького районного суду
Дніпропетровської області
№ 1-аг від 02.01.2018
Р Е Г Л А М Е Н Т
КРИВОРІЗЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
- ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
- Порядок діяльності Криворізького районного суду Дніпропетровської області та його посадових і службових осіб визначається Конституцією України, Законами України «Про судоустрій і статус суддів», «Про державну службу», цим Регламентом, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, Правилами внутрішнього службового розпорядку та іншими актами законодавства.
- РЕГЛАМЕНТ - це нормативний документ, розроблений на підставі чинного законодавства України, який визначає завдання суду, порядок здійснення правосуддя і судочинства, основні напрямки судової діяльності, вимоги до підбору кадрів та функціональні обов'язки посадових осіб.
- Затвердження та скасування Регламенту, внесення в нього змін і доповнень здійснюється наказом голови суду.
- Додержання вимог Регламенту є обов'язковим для всіх працівників суду.
IІ. ЗАВДАННЯ СУДУ, ПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ ПРАВОСУДДЯ І СУДОЧИНСТВА
- Суд, здійснюючи правосуддя на засадах верховенства права, забезпечує кожному право на справедливий суд та повагу до інших прав і свобод, гарантованих Конституцією і законами України, а також міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
- Фінансування суду здійснюється виключно з Державного бюджету України.
- Суд має свою гербову печатку та прямокутний штамп.
- Правосуддя судом здійснюється у точній відповідності із законодавством України, а також згідно з міжнародними угодами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
- Судочинство провадиться професійними суддями одноособово, а у випадках, визначених процесуальним законом за участю присяжних.
- Судді при здійсненні правосуддя незалежні і підкоряються лише закону.
III. СКЛАД СУДУ
- Кількість суддів у суді визначає Державна судова адміністрація України за погодженням з Вищою радою правосуддя з урахуванням судового навантаження та в межах видатків, визначених у Державному бюджеті України на утримання судів та оплату праці суддів.
- В штат Криворізького районного суду Дніпропетровської області включено 5 посад судді, з числа яких, зборами суддів, обирається голова суду, слідчий суддя та суддя уповноважений розглядати кримінальні провадження щодо неповнолітніх осіб.
- Структура і штатна чисельність апарату суду за погодженням із головою суду затверджується територіальним управлінням Державної судової адміністрації України у Дніпропетровській області, в межах видатків на утримання відповідного суду.
I V. ПОВНОВАЖЕННЯ СУДУ
Криворізький районний суд Дніпропетровської області є судом першої інстанції в системі судів загальної юрисдикції і розглядає справи, віднесені процесуальним законом до його підсудності.
- Суд розглядає цивільні, адміністративні справи, кримінальні провадження, а також справи про адміністративні правопорушення у випадках та порядку, передбачених процесуальним законом.
- Суд вивчає і узагальнює судову практику.
- Суддя місцевого суду здійснює судочинство в порядку, встановленому процесуальним законом, а також інші повноваження, визначені законом.
- Голова місцевого суду:
1) представляє суд як орган державної влади у зносинах з іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами;
2) контролює ефективність діяльності апарату суду, погоджує призначення на посаду керівника апарату суду, заступника керівника апарату суду, а також вносить подання про застосування до керівника апарату суду, його заступника заохочення або накладення дисциплінарного стягнення відповідно до законодавства;
3) видає на підставі акта про призначення судді на посаду, переведення судді, звільнення судді з посади, а також у зв’язку з припиненням повноважень судді відповідний наказ;
4) повідомляє Вищу кваліфікаційну комісію суддів України та Державну судову адміністрацію України, а також через веб-портал судової влади про вакантні посади суддів у суді у триденний строк з дня їх утворення;
5) забезпечує виконання рішень зборів суддів місцевого суду;
6) організовує ведення в суді судової статистики та інформаційно-аналітичне забезпечення суддів з метою підвищення якості судочинства;
7) сприяє виконанню вимог щодо підвищення кваліфікації суддів місцевого суду;
8) вносить на розгляд зборів суду пропозиції щодо кількості та персонального складу слідчих суддів;
9) здійснює інші повноваження, визначені законом.
Голова місцевого суду з питань, що належать до його адміністративних повноважень, видає накази і розпорядження.
У разі відсутності голови суду його адміністративні повноваження, враховуючи відсутність посади заступника голови суду, здійснює суддя цього суду, який має більший стаж роботи на посаді судді.
- Керівник апарату суду:
1)Очолює апарат суду та здійснює безпосереднє керівництво апаратом суду, забезпечує організованість та злагодженість у роботі підрозділів та працівників апарату, їх взаємодію у виконанні завдань, покладених на апарат суду щодо організаційного забезпечення діяльності суду.
2) Визначає структуру апарату суду, розробляє штатний розпис суду, яку погоджує з головою суду, та подає на затвердження до територіального управління Державної судової адміністрації в Дніпропетровській області, організовує розробку кошторису витрат на утримання суду. Затверджує положення про структурні підрозділи, пов’язані з діяльністю апарату суду та затверджує посадові інструкції працівників апарату суду.
3) Вживає заходів організаційного характеру для підтримання приміщення суду у стані, придатному для належного його функціонування, надає пропозиції щодо проведення капітального та поточного ремонтів, технічного оснащення приміщень, створення безпечних та комфортних умов для працівників та осіб, які перебувають у суді, забезпечення необхідними ресурсами та оргтехнікою, безперебійного її функціонування. Приймає участь у розгляді проектів договорів (угод), пов’язаних з матеріально-технічним забезпеченням суду та візує їх. Контролює належне зберігання та використання товарно-матеріальних цінностей та документації суду.
4)Надає пропозиції щодо належного матеріального та
соціального забезпечення працівників апарату суду, медичного
обслуговування та санаторно-курортного лікування, забезпечення належних умов діяльності суддів та працівників апарату суду, умов оплати праці працівників апарату суду, належного фінансування суду, інформаційно-нормативного забезпечення судової діяльності.
5) Систематично інформує голову місцевого загального суду про діяльність апарату суду, звітує перед зборами суддів про свою діяльність.
6) Розробляє та здійснює заходи щодо удосконалення організації діяльності суду та підвищенню якості роботи апарату суду, які узгоджує з головою суду.
7) Забезпечує виконання та дотримання працівниками суду правил внутрішнього службового розпорядку, дотримання правил охорони праці та протипожежної безпеки.
8) Здійснює інші повноваження з організації роботи апарату суду щодо забезпечення діяльності суду.
1. ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ СУДУ
І ЗАХОДИ ЇХ РЕАЛІЗАЦІЇ
- Організація та планування роботи.
- Організація роботи суду здійснюється відповідно до чинного законодавства і регулюється: Законами України «Про судоустрій і статус суддів», «Про державну службу», Інструкцією з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міста Києва та Севастополя, Апеляційному суді АРК та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої наказом ДСА України № 173 від 17.12.2013, Положенням про автоматизовану систему документообігу суду, зі змінами, Правилами внутрішнього трудового та службового розпорядку та ін.
- У суді функціонує автоматизована система документообігу суду. Керівник апарату суду забезпечує належне функціонування автоматизованої системи документообігу в суді згідно з Положення про автоматизовану систему документообігу, яке затверджується Радою суддів України за погодженням з Державною судовою адміністрацією України, визначає порядок доступу до автоматизованої системи документообігу та запобігає несанкціонованому втручанню в роботу цієї системи.
Визначення судді або колегії суддів для розгляду конкретної справи здійснюється автоматизованою системою документообігу суду під час реєстрації відповідних документів, а також в інших випадках визначення складу суду на будь-якій стадії судового процесу, за принципом випадковості та в хронологічному порядку надходження справ.
Справи розподіляються з урахуванням спеціалізації суддів(слідчий суддя,суддя уповноважений розглядати кримінальні провадження щодо неповнолітніх осіб), навантаження кожного судді, заборони брати участь у перегляді рішень для судді, який брав участь в ухваленні судового рішення, про перегляд якого порушується питання, перебування суддів у відпустці, на лікарняному, у відрядженні, закінчення терміну повноважень судді, а також в інших передбачених законом випадках, у яких суддя не може здійснювати правосуддя або брати участь у розгляді судових справ.
- Організаційне забезпечення роботи суду здійснює його апарат, який очолює керівник апарату. Керівник апарату суду несе персональну відповідальність за належне організаційне забезпечення суду, суддів та судового процесу, функціонування автоматизованої системи документообігу, інформує збори суддів про свою діяльність. Збори суддів можуть висловити недовіру керівнику апарату суду, що тягне за собою звільнення його з посади.
Керівника апарату місцевого суду, його заступника призначає на посаду та звільняє з посади начальник відповідного територіального управління Державної судової адміністрації України за поданням голови місцевого суду.
- В апараті суду діє канцелярія, яка щоденно, протягом робочого часу суду забезпечує прийняття та реєстрацію документів, що подаються до суду. Канцелярія також виконує інші завдання, визначені положенням, затвердженим керівником апарату.
- Кожний суддя суду може мати помічника, правовий статус і умови діяльності якого визначаються Законом України «Про судоустрій і статус суддів», ст. 92 Закону України «Про державну службу» та положенням про помічника судді, що затверджується Радою суддів України. Помічником судді може бути громадянин України, який має вищу юридичну освіту і вільно володіє державною мовою.
Помічники суддів прикріплюються для кадрового та фінансового обслуговування до апарату відповідного суду, на них поширюється дія Закону України «Про державну службу». Судді самостійно здійснюють добір помічників.
Помічник судді призначається на посаду та звільняється з посади керівником апарату відповідного суду за поданням судді.
Помічники суддів з питань підготовки справ до розгляду підзвітні лише відповідному судді.
- У суді діє служба судових розпорядників. Судові розпорядники забезпечують додержання особами, які перебувають у суді, встановлених правил, виконання ними розпоряджень головуючого в судовому засіданні. Судові розпорядники призначаються на посаду і звільняються з посади керівником апарату відповідного суду.
- 7. Суд здійснює свою роботу згідно з планом, який складається на кожне півріччя. Організація збору, узагальнення пропозицій і підготовка проекту плану роботи суду, його погодження здійснюється заступником керівника апарату суду.
Пропозиції до проекту плану подаються не пізніше як за 15 днів до початку півріччя.
Проект плану роботи обговорюється на нараді працівників суду і затверджується головою суду. Контроль за виконанням плану роботи здійснюється заступником керівника та керівником апарату суду.
- Порядок проведення нарад, зборів суддів
- Наради працівників суду проводяться головою суду, керівником апарату суду, у разі потреби, але не рідше одного разу на два тижні.
- Збори суддів - це зібрання суддів, на якому вони обговорюють питання внутрішньої діяльності цього суду та приймають колективні рішення з обговорюваних питань. Збори суддів скликаються головою за власною ініціативою або на вимогу не менш як третини від загальної кількості суддів даного суду. Збори суддів скликаються у міру потреби, але не рідше одного разу на три місяці. Збори суддів є повноважними, якщо на них присутні більше половини від загальної кількості суддів даного суду. На збори суддів можуть запрошуватися працівники апарату суду, інші особи. У голосуванні беруть участь лише судді цього суду.
Збори суддів Криворізького районного суду Дніпропетровської області:
1) обговорюють питання щодо внутрішньої діяльності суду чи роботи конкретних суддів або працівників апарату суду та приймають з цих питань рішення, що є обов’язковими для суддів та працівників цього суду;
2) визначають спеціалізацію суддів з розгляду конкретних категорій справ;
3) визначають рівень навантаження на суддів відповідного суду з урахуванням виконання ними адміністративних або інших обов’язків;
4) заслуховують звіти суддів, які обіймають адміністративні посади в цьому суді, та керівника апарату суду;
5) звертаються з поданням про притягнення до дисциплінарної відповідальності адвоката, прокурора, посадової особи органу державної влади чи органу місцевого самоврядування за вчинення дій або бездіяльності, що порушують гарантії незалежності суду та судді;
6) обирають таємним голосуванням делегатів на спільні збори суддів місцевих загальних судів Дніпропетровської області, здійснюють інші повноваження, передбачені Законом.
3.Кожна нарада з працівниками суду протоколюється секретарем наради, а протокол зборів суддів складається секретарем зборів судді.
4.На нарадах працівники суду звітують голові суду, керівнику апарату суду про виконану за попередній тиждень роботу. Голова суду, керівнику апарату дає необхідні вказівки та завдання, які стосуються роботи суду, а також знайомить працівників суду з наказами та іншими керуючими розпорядженнями вищестоящих органів, змінами в чинному законодавстві.
- Ведення діловодства, організація роботи з документами.
- Діловодство у суді ведеться згідно з Інструкцією з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міста Києва та Севастополя, Апеляційному суді АРК та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої наказом ДСА України № 173 від 17.12.2013.
- Керівник апарату суду організовує ведення діловодства в суді відповідно до Інструкції з діловодства, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України № 173 від 17.12.2013.
- Організаційно-розпорядча документація розробляється головою суду, керівником апарату суду. Накази, розпорядження голови суду, керівника апарату суду обов'язкові до виконання суддями і працівниками апарату суду і заносяться до відповідних журналів реєстрації наказів.
- Відповідальність за загальний стан роботи з документами і контроль за їх виконанням покладається на голову суду та керівника апарату суду.
5.Організація контролю за виконанням документів:
1) Відповідальність за виконання документів за змістом і термінами нарівні з безпосередніми виконавцями, несуть особи вказані в резолюції голови суду, керівника апарату суду.
2) Своєчасне доведення документів до виконавця забезпечує канцелярія суду в особі старшого секретаря суду.
3) Вхідні документи виконуються у строки, вказані в самих документах.
4) Якщо строки не визначені самими документами, вони встановлюються головою суду, керівником апарату суду згідно з вимогами чинного законодавства.
5)Термінові документи, в яких не вказано строки їх виконання, за резолюцією голови суду, керівника апарату виконуються в той же день.
6) Усі інші документи, в яких не вказані строки виконання, за резолюцією голови суду, керівника апарату суду виконуються у 7 денний строк.
7) Якщо виконання документу доручено кільком виконавцям, координацію їх роботи здійснює виконавець, вказаний у резолюції голови суду, керівника апарату суду першим.
8) У випадку незгоди голови суду, керівника апарату суду з проектом відповіді документу, проект разом з документом повертається виконавцеві для доопрацювання із вказаними зауваженнями.
- Облік нормативно-правових актів та матеріалів судової практики.
- Облік нормативно-правових актів та матеріалів судової практики в суді здійснює заступник керівника апарату суду.
- Складання статистичної звітності.
- Ведення судової статистики регламентується Інструкцією щодо заповнення і подання форм звітності про розгляд апеляційними та місцевими судами судових справ і матеріалів, затвердженою наказом Державної судової адміністрації України від 05.06.2006 № 55 зі змінами.
- Складання статистичної звітності покладається на судових розпорядників, секретарів суду та помічників суддів, інших працівників апарату, відповідно до наказу керівника апарату.
3.У суді складається піврічний та річний державні статистичні звіти про роботу суду з розгляду цивільних, адміністративних справ, кримінальних проваджень, справ про адміністративні правопорушення.
- Згідно з переліком наданим ТУ ДСА України в Дніпропетровській області та Апеляційним судом Дніпропетровської області складаються щомісячні та щоквартальні звіти.
- Аналізування роботи суду з розгляду справ та іншими напрямками роботи суду здійснюється за запитами апеляційного суду Дніпропетровської області, завданнями ТУ ДСА України в Дніпропетровській області.
- Статистичні звіти складаються за встановленими формами.
- Контроль за правильним веденням судової статистики покладається на голову суду, а відповідальність за достовірність складання статистичних звітів - на їх виконавців.
- Робота із зверненнями громадян.
- В роботі зі зверненнями громадян суд керується Конституцією України, Законом України «Про звернення громадян», «Про інформацію», «Про публічну інформацію», Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348.
- Організацію та контроль за своєчасний і якісний розгляд розгляд звернень громадян та організацій згідно Законів України «Про звернення громадян» та «Про доступ до публічної інформації» здійснює керівник апарату суду, голова суду. Керівник апарату суду організовує роботу із захисту конфіденційної інформації у суді згідно чинного законодавства України.
- Підготовка проектів відповідей на звернення громадян, їх реєстрація та облік здійснюється працівником суду, на якого це покладено наказом керівника апарату суду.
- Прийом громадян з питань роботи суду здійснюється особисто головою суду (за її відсутності – в.о. голови суду) кожного понеділка з 09-00 год. до 12-00 год. та кожної п’ятниці з 13-00 год. до 15-00 год.
- Прийом громадян в суді здійснюється канцелярією суду кожного дня протягом робочого часу.
- Профілактична та право-виховна робота.
- В суді профілактична та право-виховна робота здійснюється головою суду, суддями, керівником апарату суду, згідно з планом роботи і спрямована на закріплення законності та правопорядку, попередження злочинів, охорону інтересів суспільства.
- Організація архіву суду.
- Організація обліку і зберігання справ та інших матеріалів в архіві регламентується чинним законодавством, Інструкцією з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міста Києва та Севастополя, Апеляційному суді АРК та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої наказом ДСА України № 173 від 17.12.2013, Інструкцією про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду та Переліком судових справ і документів, що утворюються в діяльності суду, із зазначенням строків зберігання, затверджених наказом Державної судової адміністрації України від 07.12.2017 № 1087.
- Працівник апарату суду, призначений наказом керівника апарату суду відповідальним за ведення архіву, здійснюють ведення архівної справи.
Керівник апарату суду здійснює контроль і організаційне забезпечення належного ведення архіву.
- Кадрова робота.
- Кадрова робота в суді проводиться згідно з Конституцією України, Кодексом законів про працю України, законами України «Про судоустрій і статус суддів», «Про державну службу» та іншими нормативними актами.
- Керівник апарату суду контролює роботу з управління персоналом апарату суду, а також ведення кадрового діловодства в суді, зокрема щодо добору та прийому на державну службу працівників апарату суду на конкурсній основі з обов’язковим дотриманням вимог законодавства про державну службу. Узагальнює практику роботи з персоналом.
3.Керівник апарату суду застосовує до працівників апарату суду заохочення та накладає дисциплінарні стягнення, про що видає відповідні накази. Керівник апарату суду видає наказ про преміювання працівників апарату з обов’язковим погодженням з головою суду.
4.Керівник апарату суду забезпечує планування службової кар’єри, планове заміщення посад державної служби підготовленими фахівцями згідно з вимогами до професійної компетентності та стимулює просування по службі. Організовує роботу з навчання та підвищення кваліфікації працівників апарату суду, внесення замовлення щодо потреб та підготовки спеціалістів для апарату суду до відповідних органів. Утворює дисциплінарну комісію та за результатами її роботи приймає відповідні рішення. Призначає проведення щорічного оцінювання службової діяльності державними службовцями апарату суду.
- На кожного працівника суду, який відноситься до категорії державних службовців, заводиться особова справа, яка формується згідно з Порядком ведення особових справ державних службовців в органах виконавчої влади, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22.03.2016 № 64. Ведення особових справ суддів здійснюється за Порядком формування, ведення, обліку та зберігання особових справ суддів, затвердженим наказом ДСА України № 97 від 20.05.2016.
Ведення особових справ суддів та працівників суду здійснюється головним спеціалістом з питань персоналу.
- Використання та зберігання печатки і штампу.
- Кругла гербова печатка, прямокутний штамп суду, а також інші печатки та штампи суду, які обліковуються в журналі обліку печаток і штампів суду, зберігається в металевому сейфі.
- Гербовою печаткою затверджуються документи, які підписані головою суду, керівником апарату суду: накази, фінансові документи, копії вироків, рішень, постанов, довідки, тощо, а також документи за кадрових питань (листки непрацездатності, довідки про роботу, записи в трудових книжках), підписані спеціалістом з питань персоналу.
- Штамп використовується для маркування вихідної кореспонденції та за призначенням.
- Відповідальність за зберігання і використання гербової печатки і штампу покладається на старшого секретаря суду. Голова суду і керівник апарату суду забезпечують загальний контроль за виготовленням, зберіганням та належним використанням печаток і штампів суду.
11.Забезпечення охорони та підтримання громадського порядку в суді.
1.Підтримання громадського порядку в суді, припинення проявів неповаги до суду, а також охорону приміщень суду, органів суддівської системи, виконання функцій щодо державного захисту суддів, працівників суду, забезпечення безпеки учасників судового процесу здійснюють спеціалізовані підрозділи територіальних відділень Національної поліції України.
- Порядок звернення представників ЗМІ з метою висвітлення діяльності суду та судових засідань з конкретних судових справ.
- 1. Для забезпечення принципів діючого законодавства щодо гласності та відкритості судового процесу, у випадку коли представники ЗМІ виявили бажання висвітити діяльність суду та судового засідання з конкретної справи, представники засобів масової інформації можуть проводити в залі судового засідання фотозйомку, відео- та аудіозапис з використанням портативних відео- та аудіотехнічних засобів без отримання окремого дозволу суду, але з урахуванням обмежень, установлених законом. Трансляція судового засідання здійснюється з дозволу суду. Проведення в залі судового засідання фотозйомки, відеозапису, а також трансляція судового засідання повинні здійснюватися без створення перешкод у веденні засідання та здійсненні учасниками судового процесу їхніх процесуальних прав.